کار خیر

میگن حرفی که از دل باشه به دل هم میشینه. کم کم به شروع سال جدید نزدیک میشیم و خیلی هامون خودمونو آماده میکنیم. خرید، خونه تکونی، آجیل عید، مسافرت و... شاید اگر دست به دست هم بدیم بتونیم کسان دیگری را هرچند اندک خوشحال کنیم شاید اونها هم بتونن لباس نو به تن کنند و سر سال تحویل یک دعای خیر به ما هدیه بدند. من شرایط چند نیازمندو مطرح میکنم هر کسی دوست داره هراندازه و به هر شکل میتونه در این کارخیر شرکت کنه.

1)خانمی که 3تا بچه یتیم داره و در منزل اجاره ای در شاه عبدالعظیم ساکن است و منشی یک پیک موتوری است و حقوقش ماهیانه 180هزار تومان است.

2)پیرزنی که فرزند نداره و در یک اتاق در کرج زندگی میکند و درآمدی هم نداره.

3)خانمی که شوهرش معتاد است و خانوادش و رها کرده و رفته و دخترش 17سال داره و مبتلا به بیماری صرع است و هزینه برای خرید عید و تحصیل دخترش و نداره خودش هم درمترو دست فروش است البته متاسفانه با 55 سال سن و البته مستأجر.

نظر بعضی از دوستامون این بود که دادن پول نقد از خرید وسایل بهتره و هرکسی هم بخواد میتونه حضور داشته باشه البته مثل همیشه امیرسها هم به من کمک میکند. شماره حساب هم همان حساب مشترکی است که به اسم من و امیرسها و عطا رزاق کریمی و نازنین افغان است:
حساب سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت در بانک ملی شعبه پونک به شماره: ۰۲۰۷۷۳۵۹۳۶۰۰۳ لطفا کسانی که قصد واریز وجه دارند شنبه این کار را انجام دهند تا ما یکشنبه بدست آنها برسونیم. و اگر کسی میخواد کارت به کارت کند در اینجا ذکر کند یا با من یا امیرسها تماس بگیرد. درآخر هم پیشاپیش سال جدید را به همه هم دوره ای هام تبریک میگم و سالی سرشار از نشاط و موفقیت را برای همگی از خداوند خواستارم.

بازدید شیرخوارگاه

یکی از دوستان قبول زحمت کردند دنبال کار مجوز باشند. شاید روز بازدید جابجا بشه.

کسانی که دوست دارند در برنامه خرید شرکت کنند پیشنهادشون رو بگند تا الان نظر چندتا از بچه ها:

پذیرایی با خوراکی، خرید کتاب داستان، خرید اسباب بازی بوده، ترتیب افطاری ساده با بچه ها ومربی ها.

بچه ها تا سن ۱۰سال هستند و تعدادشون هم بالای ۸۰نفر است و هم زیر ۲ سال دارند.

 

بازدید از شیرخوارگاه آمنه

در این دو هفته پیش­رو برنامه بازدید از شیرخوارگاه آمنه روداریم که نظر اکثریت بود. لطفا کسانی که میان روزهایی رو که میتوانند یا مشکلی ندارند اعلام کنند تا روزش رو معلوم کنیم.

اگر کسی نظری هم داره بگه هنوز تعیین نکردیم چی براشون ببریم .

خیریه

همونطورکه گفته بودم تصمیم داریم برنامه های خیریه را شروع کنیم . برای شروع کار یک برنامه ی بازدید به نظر من رسید و سراغ مراکز معلولیتهای جسمی و ذهنی رفتم. به پیشنهاد من و با مشورت با چندتا از بچه ها تصمیم بر بازدید از یک مرکز، مراقبت از کودکان معلولیتهای جسمی و ذهنی شد. من تنها ۳تا مرکز در تهران مربوط به کودکان تونستم پیدا کنم که شنبه ۲۵تیر قرار بازدید روحتمی میکنم و بعد اعلام میکنم . اما دوست دارم بقیه بچه ها هم نظرشون رو بگن همونطورکه یکی با بازدید از معلولین بزرگسال مخالفت کرد و... راستی کسانی که در این بازدید همراه ما میایند لطفا اسمشون رو در نظرات اعلام کنند. در ادامه مطلب هم از یکی از وبهای مرتبط حرفهای یک مادر و یک بازدید کننده را آوردم.

ادامه نوشته

صندوق خیریه

بالاخره با وجود دیرکرد تونستیم حساب مشترک را باز کنیم.

حساب به صورت سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت در بانک ملی شعبه بوستان پونک، به اسم: امیرسهافرنیا، نازنین افغان، عطا رزاق کریمی و سپیده بندی باز شده که شرایط برداشت با دفترچه و هریک به تنهایی میباشد. تمام ریزحساب هم ماهیانه به email هرچهارنفر ارسال میشود.

شماره حساب: ۰۲۰۷۷۳۵۹۳۶۰۰۳ 

 برای کسانی که دوست دارند کمک هاشون را ازطریق صندوق خیریه خودمان به دست نیازمندهایی که هرکدوم از ما میشناسیم برسونند. ما دوست داریم بچه های دیگه هم در این برنامه مشارکت داشته باشند. کسانی هم که میخواهند در جریان برنامه ها یا مصرف کمک هاشون باشند میتونند از طریق وبلاگ از برنامه ها آگاه شده و درکارها شرکت کنند.

احتمالا برنامه های بازدید و خرید و کمکها از بعد امتحانات شروع شود. ما برنامه ها را از طریق وبلاگ اعلام میکنیم هرکس به هرشکل مالی، فکری و اجرایی، میتواند در برنامه ها شرکت کند.

برنامه ی خیریه

اگر دوستانی که در مطلب قبلی نظر گذاشتند موافقند برای یکشنبه بعد کلاس آقای دکتر وزیری ساعت۱۲-۱۲.۳۰ اولین جلسه حضوری را تشکیل دهیم؟

جلسه را جلوی فنی یا همان کلاس برگزار میکنیم.

 

لیست اعضای صندوق خیریه

لطفا دوستانی که تمایل به شرکت در برنامه های خیریه را دارند نام وزمینه علائق خود را ذکر کنند تا فعالیت های صندوق وبرنامه هایمان را شروع کنیم .و در ضمن کسانی که تمایل به کارهای مالی و شرکت در خرید ها یا رساندن آنها بدست نیازمندان را دارند یا شرکت در حساب مشترک لطفا این مطلب را در نظرشان ذکر کنند.

دوستانی که نظر یا سوالی دارند هم میتوانند از طریق این وبلاگ بیان بفرمایند.

 

حساب مشترک صندوق خیریه

دوستانی که مایلند در حساب مشترک عضو شوند لطفا آمادگی خودشان را اعلام کنند تا  حساب را باز کنیم و بتونیم شماره اش را اعلام کنیم و کمکهای مالی صندوق را شروع کنیم. البته کسانی که عضو میشوند باید فرصت برای خرید هم  داشته باشند.

پیگیری صندوق خیریه

سلام 

شروع کار و تقسیم مسئولیت ها را به درخواست یک از دوستان مبنی بر سنگینی کارهای ترم۷ وعلاقه مندی خیلی از دوستان به مشارکت عقب انداختم.

الان میخواهم طبق بیان قبلی از دوستانی که مایل به شرکت در حساب مشترک برای انجام کارهای مالی صندوق هستند بخوام که لطفا آمادگی خودشان را با اسم در نظرات این پست اعلام کنند. توضیحات در ادامه مطلب.

در ضمن در طول ترم صحبتی مبنی بر شروع اردوهایی ازبین دو ترم از جمله اردوی کهریزک وشیرخوارگاه آمنه درارتباط با فعالیتهای خیریه واردوهایی با هماهنگی با یک تور وپیگیری یکی از بچه ها و...

لطفانظراتتون را در مورد اردوها هم بیان کنید.

ادامه نوشته

خیریه بَـسپار 86 - 2

سلام!

شاید اگه بخوام حرفامو کامل بزنم خیلی طولانی بشه، پس مختصر می گم. اما اگه سوالی داشتین می تونید برام ایمیل بفرستید (sepideh.bandy@gmail.com)  یا در بخش نظرات بیانش کنید. اما لطفا برای کمک و نظر، اسمتون رو هم بگید.

هدف اول من برای قدم گذاشتن در این کار اینه که اولاً از تمام پلیمریا علی الخصوص بچه های ورودی 86 بخوام متحد بشن و در برنامه ها مشارکت کنن تا بتونیم کارهای بزرگ و مفید که خودمون هم ازش سود ببریم انجام بدیم!

من نه.... ما! چون من تنهایی خیلی کوچیکم برای انجام این کار  به کمک بقیه هم احتیاج دارم.

همونطور که می دونید، قصد داریم که اگه بتونیم به افراد نیازمند کمک کنیم. اولا از همه ی کسانی که با نظراتشون در نظر سنجی و نظرات پست قبلی از این طرح حمایت کردند، خیلی متشکرم. اما  برای این عمل خیرخواهانه دو راه وجود داره:

راه اول اینه که به همون صورتی که قبلا هم گفته شد، بخوایم خودمون این برنامه رو اجرا کنیم که برای این منظور باید یه حساب مشترک بین چند تا از بچه ها باز کنیم و تقسیم مسئولیت کنیم و هر کس هر طور که می تونه کمک کنه تا کار پیش بره. که البته این کار مسئولیت سنگینی داره.

اما در طی مدتی که دنبال جمع آوری اطلاعات در مورد نحوه ی برگزاری این برنامه بودم با یه موضوع جالب مواجه شدم:

راه دوم: قبل از ما یک جمعیت امداد دانشجویی – مردمی به نام جمعیت امام علی (ع) تشکیل شده که در سطح کل کشور افراد نیازمند رو شناسایی و به آونا کمک رسانی می کنه. این جمعیت، هم پذیرای کمک های مالی و هم کمک های فیزیکی از طرف تمامی افراد می باشد و ما می تونیم افراد نیازمندی که می شناسیم رو به این صندوق معرفی کنیم. اینکار کمک می کنه تا افراد نیازمند تر شناسایی بشن و کمک های ما هم در مسیر درست تر هزینه و کارمون هم هدفمند تر بشه....

این جمعیت که به وسیله ی یکی از اساتید دانشگاه صنعتی شریف پی ریزی شده، الان به جمعیت گسترده و شناخته شده ای تبدیل شده که به طور فراگیر مشغول امداد رسانی به افراد نیازمنده.

توضیحات بیشتر رو می تونید در وبسایت این جمعیت با آدرس www.sosapoverty.org (Sociyety Of (Students Againts Poverty بخونید که در بخش تبلیغات وبلاگ هم لینک این وبسایت قرار داده شده.

ما، هم می تونیم کمک هامون رو به طور مستقیم به این گروه برسونیم و هم می تونیم به طور شخصی و جدا جدا با این گروه همکاری کنیم.

من این مسئولیت رو قبول  کردم و در حد توانم و تا جاییکه وقتم اجازه بده امورش رو پیگیری می کنم.... اما در مورد پیشنهاد صندوق وام دانشجویی که به تازگی بین بچه ها مطرح شده و من از چند نفر در موردش شنیدم، لطفا کسی پیش قدم بشه و در مورد شرایط، نحوه ی اجرا و ... پرس و جو کنه و با کمک چند نفر اقدام کنه. (لطفا نظرتون رو در مورد صندوق وام هم بگید)

در مورد یه بیمار نیازمند هم در ادامه مطلب توضیحاتی دادم... اگه کسی قصد کمک داره، اطلاع بده لطفا. 

ادامه نوشته